PILAR VARGAS+ALEJANDRO SAIZ

PILAR VARGAS

SUBURBS, POLLUTION AND SEDIMENT

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From were I live nature has a place at the end of the horizon, represented by the eastern and western hills of Bogota, at their peripheries systems of self-help housing and industry are developed, therefore, the construction progresses, and the city expands and the forest and the mountains give way to quarries and new neighborhoods.

During the journeys made in sectors such as La Resurreccion Quiroga, Calle 98 with Carrera
19 and the neighborhood La Despensa in southern Bogotá, I made a series of drawings that led me to think about the transformation of urban space, and how it keeps growing
until the cement begins covering the horizon, moving through the city , without residents become aware of this expanding phenomenon that removes boundaries and destroys our green mountains, leaving huge gaps and geometries in the landscape.

Looking at these drawings within the space of my studio which is located at the periphery in the municipality of Soacha, I noticed that the dust was something that was present in the environment wherever I would draw, but especially in my workplace , floating in space, falling dirtying everything.

This was a difficult situation to my work, becuse it had be clean up every time you started a job, so then I decided to collect dust and use it as material dropping on paper creating new drawings. The result is a series of images in which the powder allows me to generate a report about
the destroyed landscape that becomes converted and is part of the same building materials that expand the city (sand, cement, stone, gravel) floating and falling in space, showing the time, the destruction and pollution that permanently floating in the atmosphere of the city being part of the air we breathe.

ALEJANDRO SAIZ

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Alejandro Saiz's work is highly influenced by abstract expressionism and informalism.

His contemporary abstraction lies in the concept of wound and healing.
Clay and Gauze, Lines and Planes become silent invitations to contemplate spaces, land and fissures in a healing process.

 

HERMES BERRÍO: FANCY AS FUCK

"...

la pintura contemporánea está influenciadada por la música, la literatura, MTV, Picasso, Hollywood, los diarios y los maestros de la antiguedad.....no hay nada mas edificante que estar delante de una gran pintura, tanto si data de 1505 como del martes pasado."

CHARLES SAATCHI.


+Mas Arte Contemporáneo se complace en exponer a Hermes Berrio con su último trabajo FANCY AS FUCK.
La obra de Berrio es una poderosa reestructuración de la emoción urbana. Creaciones estilizadas donde mutan conceptos y se redefinen ideas preconcebidas.
A través del lenguaje urbano , su obra muestra fuertes críticas a los medios de comunicación, a los cartoons y hace evidencia de la sobredosis de información que vivimos actualmente como sociedad.
En su obra esta temática contemporánea interactúa con elementos estéticos barrocos , el shunga japonés (*), los comics eróticos de los años 70, y el graffiti .
El resultado son historias a traves de una saturacion de informacion visual interactuando y cuestionando, conviviendo en conflicto en la composicion pictorica.
La pintura de Hermes Berrío tiene una paleta vibrante y dinámica, esto lo coloca dentro de las nuevas generaciones de pintores, que responden a la vivencia agitada y turbulenta de las urbes contemporáneas.
Hermes Berrio es bogotano y es graduado de artes plásticas en el NYU (New York University). Además ha estudiado escultura, pintura y fotografia en Florencia Italia.

shunga (*) (imágenes de primavera») es un género de producción visual japonés que tiene como tema principal la representación del sexo. Está vinculado, principalmente, con la producción gráfica conocida como «estampas del mundo flotante», o xilografía ukiyo-e, del período Edo (1603-1867), a partir de imágenes de álbumes o de ilustraciones de textos de la literatura popular de entonces, así como con la producción pictórica de la época. A pesar de que su producción estuvo marcada por regulaciones y prohibiciones por parte del gobierno, la realización de este tipo de obras continuó prácticamente hasta finales de la era Meiji, con la prohibición de material «obsceno» en el Código penal japonés del año1907.

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